Van Accountmanager tot Content Marketeer

Bij Flexcom beginnen in een bepaalde rol, betekent niet per se dat je daar ook eindigt. Het verhaal van Marko is hier een voorbeeld van. Als Accountmanager begonnen, om nu actief te zijn op de marketingafdeling.

“Mijn carrière bij Flexcom mag met recht een bijzondere reis genoemd worden. Ik ben binnengekomen als Accountmanager, met de focus op mobiel. Deze focus ging al snel naar het volledige portfolio van Flexcom. Na een aantal jaar ben ik meer op de achtergrond gaan werken en inmiddels ben ik trots mijn stempel te mogen drukken als Content Marketeer,” vertelt Marko.

Zijn ervaring onderstreept de dynamische en ondersteunende cultuur van Flexcom, waarbij medewerkers de ruimte en de kansen krijgen zich continu te ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Een vreemd carrièreverloop

Als Accountmanager beginnen, om daarna als Content Marketeer te werken, kan door sommigen als een vreemd looppad gezien worden. “Maar dat is, in mijn geval, niet zo,” geeft Marko aan.

“Al van jongs af aan ben ik op zoek naar manieren om mijn creativiteit te uiten. Ik tekende veel en schreef voor verschillende soorten websites. Daarnaast heb ik een behoorlijke tijd in de fotografie gewerkt. Hier heb ik geleerd om goed om te gaan met beeldmateriaal en hoe dit commercieel ingezet kan worden. Toen ik bij Flexcom binnenkwam, hielp ik al vrij snel met het maken van diverse soorten content. Dat ik dit nu fulltime kan en mag doen is iets wat me heel blij maakt.”

Trots en prestatie

Marko’s trots is voelbaar wanneer hij spreekt over zijn prestaties: “Het feit dat veel van mijn oorspronklijke binnengehaalde klanten nog steeds bij ons zijn, ook al beheer ik hun accounts niet meer, geeft een groot gevoel van voldoening.”

Als marketeer heeft hij een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de website en houdt hij zich nu bezig met het maken van allerlei soorten content. “Het is heel gaaf om eigen creaties op diverse kanalen te zien staan én te zien presteren.”

Een cultuur van plezier en professionele groei

Op de vraag hoe de bedrijfscultuur van Flexcom kan worden omschreven, reageert Marko enthousiast: “De bedrijfscultuur is voor mij uniek. Hard werken kunnen koppelen aan plezier en veel gezelligheid is iets wat ik bij mijn vorige werkgevers niet altijd heb meegemaakt. Althans, niet in deze mate. Er zijn dan ook niet veel dagen geweest, waarin ik zonder plezier naar mijn werk ging.”

De positieve werkomgeving wordt door het beleid van de directie versterkt. “Ze proberen alle medewerkers in hun kracht te gebruiken, wat resulteert in een hoge mate van werktevredenheid en persoonlijke ontwikkeling.”

Een toekomst vol belofte en innovatie

Kijkend naar de toekomst, ziet Marko enorme mogelijkheden voor zowel Flexcom als zichzelf, binnen de organisatie. “De verhuizing naar het Coenecoop een paar jaar geleden, de logische verschuivingen in het beleid en het groeiende klantenbestand zijn leuk om te zien ontwikkelen. Voor de toekomst ben ik, kijkend naar mijn eigen werk, heel benieuwd naar de rol van AI en de mogelijkheden die het biedt op het gebied van marketing,” vertelt hij met zichtbaar plezier.

Waarom Flexcom?

“Omdat we echt om onze klanten geven. Zo simpel is het eigenlijk wel,” vertelt Marko. “We onderscheiden ons door deskundigheid, eerlijkheid en zelfstandigheid. Onze engineers zijn van bijzonder hoog niveau en de samenwerking met top leveranciers garandeert dat we altijd de beste oplossingen bieden,” legt hij uit. De toewijding aan kwaliteit zorgt ervoor dat klanten niet alleen komen, maar vooral blijven.