Selecteer hier waar je vraag over gaat. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan vooral contact met ons op.

Gesprekken doorschakelen

Wilt u gesprekken doorschakelen naar een ander toestel? Afhankelijk van uw besturingssysteem, stelt u dit als volgt in:

Aanzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > toets het nummer in > het nummer is nu doorgeschakeld.

Uitzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > kies voor uitzetten > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Aanzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar rechts > toets het nummer in > pijltje links bovenaan > het nummer is nu doorgeschakeld.

Uitzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar links > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Voicemail aan en uitzetten

Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.

Zet de voicemail aan door te bellen naar 12331.

Zet de voicemail uit door te bellen naar 12339.

Pin en pukcode

De standaard PIN-code is 0000.

De PUK-code is voor iedereen anders.

U heeft als beheerder van de mobiele telefonieomgeving toegang tot de beheerdersportaal van KPN. Hier kunt u de codes terugvinden. Heeft de inlog hiervoor niet ontvangen?

Stuurt u dan een mail naar onze Servicedesk. We maken dit dan z.s.m. voor u in orde.

Wanneer gaat mijn nieuwe internetbundel in?

Nieuwe bundels activeren per de eerste van elke maand.

Mobiel internet werkt niet

Veel problemen zijn al op te lossen door het toestel even uit te zetten en daarna opnieuw op te starten. Ervaar je nog steeds problemen? Waarschijnlijk dat onderstaande punten je kunnen helpen.

  • Herstart het toestel.
  • Controleer of Vliegtuigmodus aanstaat
  • Controleer of het toestel op “niet storen” staat
  • Controleer of mobiele data aanstaat
  • Controleer de instellingen op je mobiele toestel. Het is heel waarschijnlijk dat de APN instellingen niet goed staan.

De juiste APN instellingen vind je hieronder.

Wat zijn de APN instellingen bij KPN?

In de meeste gevallen worden de juiste APN instellingen door het netwerk gepushed naar het toestel. In sommige gevallen is dit niet gelukt en moeten deze handmatig worden toegevoegd.

Naam: KPN
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-Type: internet / default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4