LantarenVenster
LantarenVenster is het theater voor de betere film en de beste jazz in Rotterdam. Met ruim 9600 filmvoorstellingen per jaar, meer dan 120 concerten, diverse grote festivals, educatieprojecten, congressen en andere publieksevenementen is er zeven dagen per week altijd wat te beleven.
“Flexcom viel op door hun bereidheid om te helpen. Zelfs als de Technische Dienst niet beschikbaar was, werd het probleem opgepakt door de Servicedesk.”
Janet van der Linde, Manager Facilitair en Techniek bij LantarenVenster
Voordat LantarenVenster de diensten van Flexcom gebruikte, kampten ze met specifieke uitdagingen. Zo werkten op het laatst slechts tien van de dertig toestellen, was het systeem verouderd en waren er geen opties om de telefooncentrale zelf te beheren. Daarnaast was er de wens om verschillende apps die binnen de organisatie gebruikt worden, zoals: Yesplan, Booqpersoneelsplanner en Multibel BHV, beter beschikbaar te maken.
In 2022 kwam LantarenVenster in contact met René Reijm en Joost Janssen, twee accountmanagers binnen Flexcom. Zij gingen het gesprek aan met Janet van der Linde. Janet is Manager Facilitair en Techniek bij LantarenVenster. Wij gingen, na de succesvolle uitrol van telefonie, in gesprek met Janet.
Je liep tegen een aantal problemen aan. Hoe heeft de dienst van Flexcom bijgedragen aan het oplossen van deze uitdaging?
“Samen met Flexcom werd er gekeken naar de beste oplossing. Na een aantal gesprekken, waar onze wensen duidelijk naar voren kwamen, werd er een oplossing aangedragen. Uiteindelijk is er een telefonieoplossing geïmplementeerd, waarbij mobiele en vaste toestellen zijn gecombineerd.
Op de mobiele toestellen zijn alle applicaties, die nodig zijn om LantarenVenster goed te laten opereren, geïnstalleerd. Hierdoor kan het werk ononderbroken doorgaan. Het resultaat is niet alleen een beter te beheren telefonieomgeving, maar ook meer inzicht in beschikbaarheid van de collega’s. Hierdoor kan er veel efficiënter gewerkt worden.”
Waarom koos je voor Flexcom?
“Flexcom onderscheidde zich niet alleen door de geboden oplossing en de bijpassende prijs, maar vooral door het persoonlijke contact met de accountmanagers René en Joost. De heldere communicatie en aandacht waren uiteindelijk doorslaggevend”.
Joost zegt hierover:
“De geboden oplossing is één. Maar het onderscheid hebben we vooral bereikt door mee te denken met de klant. We hebben voor overzicht gezorgd en een duidelijk beeld gecreëerd van overbodige producten en diensten. Janet is een hele fijne gesprekspartner. We zijn er trots op dat LantarenVenster voor Flexcom heeft gekozen.”
Zijn er verbeterpunten?
Janet gaf aan dat er enkele punten zijn aangedragen tijdens en na de oplevering. Deze werden direct netjes en snel opgepakt. De manier van werken en de geboden service leidde er zelfs toe dat Flexcom inmiddels ook is gevraagd mee te denken in de groeiende vraag naar camerabewaking, toegangscontrole en het verbeteren van internetdiensten en cloudoplossingen.
Hoe beoordeel je de werkzaamheden vanuit Flexcom?
“Flexcom viel op door hun bereidheid om te helpen. Zelfs als de Technische Dienst niet beschikbaar was, werd het probleem opgepakt door de Servicedesk. Het gevoel van samenwerking en het idee dat er een partner is die meedenkt, maakten van Flexcom een echte partner voor LantarenVenster.”
Meer informatie over Lantarenvenster:
LantarenVenster is een theater, gevestigd op de Kop van Zuid in Rotterdam. Ze richten zich op film en muziek. Met zes filmzalen is er elke een week een nieuw filmprogramma met de mooiste films. Met een programma van niet-westerse en voornamelijk kwaliteitsfilms vertoont LantarenVenster. Tevens host Lantarenvenster een groot aantal filmfestivals.
Naast film richten ze zich ook op muziek. Jaarlijks zijn er ruim 120 concerten, waar de nadruk ligt op Jazz, singer-singwriter en world.
In het café-restaurant en het terras is er een prachtig uitzicht op de Rijnhaven, en kun je dagelijks aanschuiven.
Wil je meer informatie, neem dan een kijkje op de website van LantarenVenster.