Hooftman Volvo

Hooftman Volvo vertrouwt al meer dan 15 jaar op Flexcom

Door Marko de Jong

Hooftman Volvo is een begrip in Waddinxveen en omgeving. Als autodealer van Volvo, Lynk & Co en Polestar zijn ze niet alleen in Waddinxveen gevestigd, maar ook in Schoonhoven, Woerden en Alphen aan den Rijn. Flexcom en Hooftman Volvo zijn al meer dan 15 jaar partners. Hooftman Volvo en Flexcom delen dezelfde waarden en zijn beide echte familiebedrijven.

Ik sprak met Bram Nobbe, naar aanleiding van de recente omzetting van de telefonieomgeving naar onze 3CX oplossing in combinatie met onze CRM-koppeling Bubble. Bram is sinds 2022 Verantwoordelijke New Business & IT. Voor deze afdeling was dit de eerste grote migratie sinds er een nieuwe organisatiestructuur bij hen werd geïmplementeerd.

Samenwerken met Flexcom past ons goed

Flexcom leverde al verschillende diensten aan de autodealer. “Toen we op zoek gingen naar een nieuw telefonieplatform en leverancier, dacht ik eerst aan grote spelers als Vodafone en KPN,” vertelt Bram eerlijk. “In eerste instantie was ik wat sceptisch over een samenwerking met een kleinere partij, maar uiteindelijk bleek Flexcom veel beter bij ons te passen.”

“Werken met Flexcom biedt veel voordelen,” zegt Bram. “Als we vragen hebben, krijgen we snel een reactie. Je merkt dat er veel klantkennis is en dat er snel geschakeld wordt. Dat Flexcom op hetzelfde bedrijventerrein zit, maakt alles nog gemakkelijker.”

“Ga maar naar Flexcom, die regelen het wel.”

Bram deelt een anekdote die hij laatst hoorde. “Onze oud-eigenaar, Teun Hooftman, maakte nog gebruik van een oudere iPhone. Deze had wat problemen, waarop Ivor, zoon van Teun en nu mede-eigenaar, meteen riep: ‘Ga maar naar Flexcom, die regelen het wel.’”

“Het is heel fijn dat wij ons gewoon kunnen focussen op onze corebusiness: het verkopen en onderhouden van auto’s”

Focussen op wat we het liefst doen

Bram geeft aan dat de samenwerking verder gaat dan een leverancier-klantrelatie.

“Flexcom gedraagt zicht als partner en niet als leverancier. Er wordt meegedacht in oplossingen, wat goed past bij onze manier van werken. Het is heel fijn dat wij ons gewoon kunnen focussen op onze corebusiness: het verkopen en onderhouden van auto’s.

“Alleen maar voordelen”

Bram vertelt dat zijn twijfels al verdwenen tijdens het offerte traject. “De eerste gesprekken voelden direct goed en de demo sloot perfect aan bij onze werkwijze.

Later, na het akkoord, zijn jullie ook nog een keer bij ons langs geweest om het belplan door te nemen. Alles op een hele relaxte en fijne manier.”

Bram vertelt dat het telefonieproject heel goed is verlopen. “Je merkt dat er veel kennis is en het voelt heel goed om te voelen dat jullie je niet druk maken om een implementatie, terwijl het voor ons best spannend was.”

Bram geeft aan dat de nieuwe telefonieomgeving erg bevalt. “We merken dat er aan de klantenservicekant (afdeling Vriend van Hooftman) erg enthousiast wordt gereageerd op de oplossingen die we afnemen. 3CX werkt geweldig en Bubble is ideaal doordat we bij een inkomend telefoontje direct de klantinformatie beschikbaar hebben.

Daarnaast hebben we ook nog een kostenbesparing gerealiseerd. Kortom, de migratie naar Flexcom’s oplossingen levert ons veel voordelen op.”

Over Hooftman Volvo

Hooftman Volvo is een echt familiebedrijf. In de jaren ’40 is de organisatie opgericht door Henk en Jan Hooftman, die op dat moment actief waren in de brommers en tuinbouwmachines.

Mede door de verhuizing naar Waddinxveen in 1990, groeide het bedrijf uit tot een toonaangevende autodealer met meerdere vestigingen.