Eteck

Eteck is een leverancier van duurzame warmte, gevestigd in Voorburg en sinds 2018 klant van Flexcom.

Onlangs hadden we het genoegen om in gesprek te gaan met Jos van de Breevaart. Jos is al meer dan 6 jaar onze gewaardeerde contactpersoon en HSSEQ-manager bij Eteck. Jos deelde met ons zijn ervaringen en inzichten over de samenwerking met Flexcom en hoe onze oplossingen hebben bijgedragen aan het overwinnen van uitdagingen bij Eteck.

Voordat Eteck onze diensten en producten gebruikte, waren er specifieke problemen die aangepakt moesten worden. Jos gaf als voorbeeld de complexiteit van internetverbindingen op de verschillende locaties.

“Voorheen stuurde de provider de nieuwe routers op en moesten wij deze zelf installeren. Dat was op dat moment de manier van werken, maar niet wenselijk. Daarnaast moest de bestaande telefooncentrale gemoderniseerd worden. We maakten gebruik van een fysieke telefooncentrale en wilden over naar een hosted telefonie oplossing.”

Hoe heeft Flexcom bijgedragen aan het oplossen van deze problemen?

Jos benadrukte dat het vooral ging om het totaalpakket dat Flexcom bood. De beheersbaarheid van zowel telefonie als internet was cruciaal voor Eteck.

“Dankzij Flexcom kan het team zelf de telefonie aanpassen en hebben wij het volledig beheer over de bereikbaarheid. De ACS-omgeving (de managementtool t.b.v. de Draytek routers) zorgt ervoor dat alle routers zichtbaar zijn, waardoor eventuele problemen snel kunnen worden opgelost. Dit geeft Eteck de mogelijkheid om de connectiviteit effectief te beheren en snel te troubleshooten.”

Waarom koos Eteck voor Flexcom?

Jos herinnert zich dat de initiële kennismaking met Flexcom plaatsvond via Jaap Cammeraat, een van de accountmanagers binnen Flexcom. Er was op persoonlijk vlak een klik en Jaap wist precies wat Eteck nodig had.

Jaap zegt hierover:

“Die klik was er zeker. Eteck is een klant die goed bij de filosofie van Flexcom past: ze willen vooral bezig zijn met hun eigen business en ondersteunende zaken als telefonie en internet moeten zorgeloos en snel geregeld worden. Het is leuk om dat ook daadwerkelijk waar te maken voor Eteck.”

Jos vult aan: “Wat begon met telefonie, evolueerde al snel naar een volledig pakket, inclusief Customer Care oplossing. De geboden telefonieoplossingen en de manier van werken zorgde al snel voor een uitbreiding van de dienstverlening.

Later heeft Flexcom de verhuizing naar het nieuwe pand van Eteck verzorgd. Hier werd de netwerkbekabeling vernieuwd leverde Flexcom audio en video oplossingen.

Eteck waardeert de toewijding en het volledige dienstenpakket dat Flexcom biedt.”

Zijn er gebieden waarop Flexcom kan verbeteren?

“In het verleden is er een situatie geweest, waarin een vraag te snel werd opgepakt. Achteraf zou een pas op de plaats op dat moment beter zijn geweest. We waren puur aan het informeren, maar jullie hadden het binnen mum van tijd geregeld. Dit ging achteraf iets te snel voor ons. Een klein communicatie issue, waar Flexcom van heeft geleerd.”

Beoordeling van de werkzaamheden vanuit Flexcom

Jos gaf een zeer positieve beoordeling van de werkzaamheden van Flexcom. “De kwaliteit van de diensten en de engineers is bijzonder hoog. Dat maakt werken met Flexcom een probleemloze ervaring.”

Jos sloot het gesprek af met een uiterst positieve algemene beoordeling. Hij waardeert vooral het gevoel van ontzorging dat Flexcom biedt en geeft graag onze naam door aan anderen.

Bij Flexcom streven wij ernaar om niet alleen oplossingen te bieden, maar ook langdurige partnerschappen op te bouwen die gebaseerd zijn op vertrouwen en tevredenheid. We zijn dan ook trots op de succesverhalen van klanten zoals Eteck en blijven toegewijd aan het leveren van hoogwaardige diensten en oplossingen.

Over Eteck

Eteck is een energieleverancier. Alles wat zij doen, staat in het teken van de transitie naar duurzame energie. Ze gaan voor maximale impact door zoveel mogelijk woningen en gebouwen te voorzien van duurzame warmte en koeling.