Beurtvaartadres

Persoonlijke aandacht en naadloze migratie

Toen de vorige telecompartner van Beurtvaartadres te maken kreeg met overnames, merkte ze dat dat de dienstverlening bij de partner verslechterde en dat de persoonlijke aandacht verdween. Bovendien was er de wens om het telefonieplatform te vervangen.

In de zoektocht naar een stabiele, regionale leverancier met korte lijnen en oog voor detail, kwam Beurtvaartadres bij Flexcom terecht. Wij spraken met Sander Janssen, inkoper bij Beurtvaartadres, over de eerste kennismaking en de migratie.

Hoe verliep het eerste contact?

“Heel prettig”, zegt Sander. “We merkten vanaf de eerste kennismaking een bepaalde klik. Flexcom dacht goed mee in onze zoektocht en stelde 3CX voor. Tijdens een persoonlijke demo werden alle mogelijkheden getoond en besproken. Én, ook niet onbelangrijk, er was genoeg ruimte om vragen te stellen.”

Waar lagen je wensen op het gebied van telefonie?

“Het telefonieplatform dat we toentertijd gebruikte was erg complex en miste een mobiele applicatie.” Sander vertelt dat Beurtvaartadres gebruik maakt van een ERP-pakket en dat ze deze graag wilde integreren met het nieuwe telefonieplatform. “Ook hier had Flexcom een oplossing voor in de vorm van Bubble.

“De uitleg over het platform, de demo en de opties, maar ook de manier waarop Flexcom werkt en zich etaleerde, overtuigde ons om te kiezen voor Flexcom en de aangeboden oplossingen.”

Hoe verliep de migratie?

“De migratie verliep zonder noemenswaardige problemen”, zegt Sander. “Er is veel tijd genomen om de omzetting voor te bereiden, wat er voor zorgde dat vooraf alles al getackeld was en de migratie zonder gedoe is verlopen.” Sander vertelt dat er voldoende ondersteuning was op de locatie van Beurtvaaradres, waarbij alle vragen van zijn collega’s direct werden beantwoord. “Ook de nazorg was goed”, vult hij aan.

Waar blijkt dit uit?

“Wij maken gebruik van flexibele werkplekken, werken thuis of zijn onderweg. We werken in alle gevallen volledig draadloos. Om een goede gesprekskwaliteit te krijgen is een goede mobiele- of WiFi dekking erg belangrijk. Flexcom heeft zich ingespannen om deze randvoorwaarden, samen met ons, op orde te krijgen en hiermee de beste ervaring te creëren.”

Sander sluit het gesprek af: “We zijn erg blij met de overstap naar de nieuwe telefonieoplossing, maar vooral met de overstap naar Flexcom. De persoonlijke aandacht die we uiteindelijke misten, hebben we bij Flexcom teruggevonden.”

Over Beurtvaartadres

Al sinds 1927 helpt Beurtvaartadres ruim 40.000 organisaties op weg in hun logistieke administratie, en zorgen zij ervoor dat de juridisch juiste papieren documenten voor het vervoer altijd beschikbaar zijn.

Daarnaast neemt Beurtvaartadres organisaties mee in de transitie van papier naar digitaal. Met de experts en de softwaretools van Beurtvaartadres houd je grip op alle douane- en KVK-formaliteiten.