Met LBR losten wij een groot probleem op voor onze klant
Vanuit de vestiging in Mijdrecht distribueert Hoshino Europe premium muziekinstrumenten voor de Europese markt. Omdat Hoshino vanuit heel Europa wordt gebeld ontstond er een probleem met betrekking tot de taal van bellers. Niet elke medewerker spreek Nederlands, Engels, Spaans én Italiaans. Wij kwamen met een oplossing.
De toenmalige centrale van Hoshino werkte met een keuzemenu, waar voor Engels of Nederlands gekozen kon worden. Hierna kon er voor een afdeling gekozen worden. De klant was inmiddels zover qua ontwikkeling dat er mensen aangenomen werden om bepaalde landen te kunnen helpen. Met de huidige oplossing kon dit echter nooit ten volste benut worden.
We hebben de klant daarom, natuurlijk na een inventarisatie en een uitgebreide uitleg en demonstratie, omgezet naar een ander platform. Dit platform biedt een aantal uitgebreide functionaliteiten omtrent bereikbaarheid en communicatie. Een ervan is Location Based Routing.
LBR biedt de mogelijkheid om inkomende oproepen te routeren op basis van afzendnummer of locatie.
Wij kozen ervoor om op landcode te routeren.
Een oproep vanuit Frankrijk komt binnen op een wachtrij met daarin Frans sprekende collega’s. En zo ook voor Italiaans, Portugees en Spaans sprekenden.
De LBR extensie geeft tevens aan in welke taal er opgenomen zou moeten worden, waardoor de beller een bijzonder fijne ervaring heeft.
LBR biedt daarmee onze klant als hun eigen klanten een zeer unieke en bijzondere ervaring op het gebied van communicatie.
Meer over LBR
In bovenstaande businesscase hebben wij ervoor gekozen om op landcode te routeren. Bij andere klanten maken wij ook gebruik van LBR om te routeren op netnummer en postcode gebied. LBR biedt heel veel opties als het gaat om routeringen. Dit is vooral interessant wanneer er, zoals bij Hoshino Europe, op meerdere talen gestuurd moet worden. Bij bedrijven met meerdere locaties kan er op netnummer gerouteerd worden. Bellers uit de omgeving Utrecht komen binnen op het kantoor in Utrecht. Beller uit Rotterdam komen binnen op het kantoor in Rotterdam.
Bellers die anoniem of met 06 bellen, wordt gevraagd naar een postcode. Op deze manier kunnen ook deze bellers bij het juiste kantoor uitkomen.
Joost Janssen
Accountmanager
0182 – 630 966
Meer weten over Location Based Routing?
Neem contact op met Joost, hij kan je alles over de mogelijkheden vertellen en adviseert je graag. Of bekijk onze productpagina over telefooncentrales voor meer informatie.
Meer nieuws
-
Aangepaste openingstijden
Op onderstaande dagen zijn hanteren wij andere openingstijden of zijn wij volledig gesloten:
-
Android 15 komt naar Samsung toestellen
Op 15 oktober heeft Google Android 15 gelanceerd voor Google Pixel-smartphones. Pixel-gebruikers kunnen dus meteen profiteren van deze update....
-
Nieuwe dienst van KPN: Extra Veilig Internet
Met de dienst Extra Veilig Mobiel (EVM) zorgen wij, samen met KPN voor een extra beschermlaag over het mobiele...