Een ochtend op de Servicedesk
Het is dinsdagochtend, iets voor half negen. Het koffiezetapparaat in de kantine doet zijn werk, net als de waterkoker. Amarante – één van de collega’s op de Servicedesk – is een paar minuten geleden binnengekomen. Ze loopt naar haar werkplek beneden. Tegenover haar bureau zit Wilma. Zij heeft net haar computer aangezet.
“Bedankt voor de thee,” zegt ze tegen Amarante.
Beide dames loggen in op onze omgeving, checken hun e-mail en openen daarna het ticketsysteem.
Eén van onze providers heeft gisterenavond gereageerd op een vraag die is gesteld, naar aanleiding van een klantvraag. Wilma pakt de telefoon en belt naar de klant om de oplossing door te geven.
Niet veel later vertelt ze dat dit soort dingen haar werk leuk maken.
“Het geeft voldoening om klanten blij te maken met een oplossing voor hun problemen, of om een nieuw toestel te overhandigen nadat alle gegevens zijn omgezet. We hebben veel klantcontact en praten met mensen over allerlei zaken. Dat maakt het werk afwisselend,” vertelt Wilma.
Ze heeft haar laatste woorden nog niet uitgesproken of de telefoon gaat. Ook dat hoort bij het werk op deze afdeling. Het is soms hectisch. En juist dan is het zaak om gestructureerd te blijven en om prioriteiten te stellen.
Amarante vertelt over het begin van haar dienstverband en vergelijkt het met nu.
“Ik werk nu achtenhalf jaar bij Flexcom. In het begin werkten we met briefjes en geprinte A4’tjes om alles bij te houden. Nu werken we volledig digitaal en hebben we een CRM-pakket dat onze tickets bijhoudt.”
Amarante denkt kort na en vervolgt: “Vroeger schreven we de werkoverdrachten uit, tegenwoordig gebeurt dit ook in het CRM-pakket, straks zetten we de volgende stap.”
Ze doelt op specifieke AI-oplossingen die momenteel worden vormgegeven. Oplossingen die de Servicedesk gaan helpen om klantvragen nóg sneller te kunnen beantwoorden. Dit door AI bijvoorbeeld te laten zoeken in onze kennisdatabase of door telefoongesprekken samen te vatten in tekst, welke weer gebruikt kan worden bij het opstellen van tickets naar onze Technische Supportdesk.
“Ik ben heel benieuwd naar deze toepassingen,” zegt Wilma in een reactie.
“Het gaat het werk zeker efficiënter maken,” vult Amarante aan.
Er komt een klant binnen. De man is op zoek naar een nieuw toestel. Wilma helpt hem. Vanachter de balie klinken de tonen van een gezellig gesprek.
Niet veel later gaat de voordeur van het pand nog een keer open. Een pakketbezorger komt een paar dozen met nieuwe smartphones brengen. Hij maakt een grapje. Wilma en de klant lachen luid.
“Dit is toch wel hoe het bij Flexcom is,” zegt Amarante. “Een hoop gezelligheid. Met klanten, met elkaar als collega’s, maar ook met de afdelingen onderling.”
Ze glimlacht. “Het is soms hard werken, maar dat wordt beloond met mooie momenten en veel gezelligheid. In die zin is het echt in balans.”
Op de vraag wat haar mooiste herinnering is in achtenhalf jaar Flexcom, hoeft Amarante niet lang na te denken. “Wakker worden op de Veluwe tijdens de viering van 35 jaar Flexcom.”
De telefoon gaat en Amarante haar hand gaat direct naar de hoorn.
Het is druk op de Servicedesk. We zijn daarom op zoek naar versterking. Je komt, zoals je leest, terecht in een geweldig team, waar je te maken krijgt met klanten, via e-mail, het ticketsysteem én in onze showroom.
Ben je benieuwd geworden? Meer informatie over de vacature lees je op www.flexcom.nl/vacatures.
Meer nieuws
-
Hulp nodig bij glasvezel?
Zie je dat oranje sprietje in de grond, maar zit je nog steeds op traag internet?Veel bedrijven in Zuid-Holland...
-
Vacature: Medewerker Binnendienst
Wij zijn op zoek naar een Medewerker Binnendienst. Ben jij op iemand die moeiteloos overzicht bewaart, goed kan communiceren...
-
NIEUW: iPhone 17
Apple heeft op 9 september de nieuwste iPhone 17 line-up gepresenteerd. Heb jij ‘m al besteld? Zo ben je...