Rianne en ik zien elkaar op de afgesproken plek en op de afgesproken tijd. Een grote mok met thee is met haar meegekomen. We hebben tijd gevonden in haar drukke schema, om kort met elkaar te praten over haar tijd bij Flexcom.

De duizendpoot van Flexcom

Rianne is in mei twaalf jaar in dienst. Een lange tijd was ze actief op de Servicedesk. Deze plek heeft ze inmiddels verlaten voor een functie op de administratie. Hier zorgt ze voor het debiteurenbeheer.

Maar voor de duizendpoot van Flexcom is dit niet voldoende. Daarom combineert ze haar werkzaamheden met een Office Management functie én volgt ze ook nog een opleiding die haar over het laatste onderdeel nog meer leert. Reden genoeg om met ‘Ri’ in gesprek te gaan.

“Je doet veel bij Flexcom. Hoe combineer je dit?”

“Het is een kwestie van goed plannen. Daar begint het bij. Ik maak elke werkdag een takenlijst voor de zaken die ik die dag écht uitgevoerd moet hebben. Ik zorg ervoor dat deze zaken goed geprioriteerd zijn. Dit zorgt voor overzicht, in hoe ik het beste mijn werk kan doen”, zegt Rianne.

Ze vervolgt, na een slok van haar thee: “Ik wil voorkomen dat ik zaken door elkaar ga doen. Dat is soms een uitdaging, maar ik merk dat het eigenlijk best goed gaat.”

Rianne praat op het gemak en honderduit door. Ze vertelt over hoe de functies in zekere zin ook een bepaalde mate van overlap hebben. “In beide gevallen gaat het erom dat ik meerdere partijen tevreden wil houden. Ik zoek vaak de balans op van wat goed is voor Flexcom, maar ook voor de debiteur en, in het geval van mijn rol als Office Manager, voor mijn collega’s.”

Op de vraag hoe dat lukt, reageert Rianne met een glimlach. “Ik denk in alle gevallen graag mee. Dit wordt gezien, waardoor er al snel een bepaalde manier van samenwerking en begrip ontstaat.”

Over goed werknemerschap

We praten verder en krijgen het op een gegeven moment over haar lange dienstverband bij Flexcom.

Op de vraag hoe ze Flexcom ziet, klinken er alleen maar positieve woorden.
“Wat mij enorm aanspreekt is dat Flexcom als organisatie gewoon een heel tof bedrijf is. We hebben verstand van zaken, zijn flexibel en leveren hele mooie diensten. Puur naar mezelf kijkend, vind ik Flexcom een hele fijne werkgever. Ze denken met mij mee, zoals bij mijn overstap van de Servicedesk naar de administratie en ze gunnen de werknemers gewoon heel veel.”

Rianne vertelt verder over de uitjes, het mee mogen denken en het aandragen van ideeën. En over het volgen van de opleiding, waarmee ze haar werk als Office Manager nog beter kan uitvoeren.

Wederom wordt de vraag gesteld hoe ze dit combineert. Een baan, een opleiding en een gezin managen. Het zijn behoorlijk wat ballen die omhoog gehouden moeten worden.

“Wat enorm helpt is dat ik het volgen van de opleiding als leuk en motiverend ervaar. Daarnaast ben ik rond september klaar, dus het eind is in zicht. ’s Avonds maak ik mijn huiswerk en als het nodig zou zijn, dan is er op kantoor ook ruimte voor”, zegt Rianne.

“Waar haal jij je energie uit, op het gebied van werk?”

Rianne denkt even na en zegt: “Ik ga heel goed op groepsdynamiek. Daarnaast vind ik het heel leuk om mensen blij te maken met simpele dingen en het zelf regelen van zaken. Natuurlijk draag ik zaken aan, die dan weer uitgewerkt moeten worden. Zo zijn we nu bezig met het voorbereiden van de Healthweek. Hier zijn we vorig jaar mee begonnen. Dit is zo goed bevallen, dat we het dit jaar weer plaats laten vinden.”

De laatste vraag is waar haar ambities liggen. Rianne geeft aan dat op de korte termijn de focus ligt op het afronden van haar opleiding. “Maar ik ben aan de andere kant ook weer enorm nieuwsgierig naar de toekomst. Flexcom is continu in ontwikkeling en ik wil hier heel graag onderdeel van blijven uitmaken.”