FAQ Mobiel - Vodafone

Onderstaand de meest gestelde vragen omtrent mobiele aansluitingen bij Vodafone.

Het mobiele internet werkt niet

Veel problemen zijn al op te lossen door het toestel even uit te zetten en daarna opnieuw op te starten. Ervaart u nog steeds problemen? Waarschijnlijk dat onderstaande punten u kunnen helpen.

→ Herstart uw toestel.
→ Controleer of Vliegtuigmodus aanstaat
→ Controleer of uw toestel op "Niet storen" staat
→ Controleer of Mobiele data aanstaat
→ Controleer de instellingen op uw mobiele toestel. Het is heel waarschijnlijk dat de APN instellingen niet goed staan.

APN instellingen:

In de meeste gevallen worden de juiste APN instellingen door het netwerk gepushed naar uw toestel. In sommige gevallen is dit niet gelukt en moeten deze handmatig worden toegevoegd.

Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Wanneer gaat mijn nieuwe internetbundel in?

Nieuwe bundels activeren per de eerste van elke maand.

Wat is mijn PIN- en PUK-code?

De standaard PIN-code is 0000. De PUK-code is voor iedereen anders.
Via My Vodafone kunt u de PUK-code navragen. Via een mail naar de Servicedesk kunt u het ook bij ons navragen. Wij reageren dan z.s.m.

Het instellen van Voicemail

→ Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233.
→ Aanzetten Voicemail: Bel naar 12331
→ Uitzetten Voicemail: Bel naar 12339

Gesprekken doorschakelen

Wilt u gesprekken doorschakelen naar een ander toestel? Afhankelijk van uw besturingssysteem, stelt u dit als volgt in:

Aanzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > toets het nummer in > het nummer is nu doorgeschakeld.

Uitzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > kies voor uitzetten > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Aanzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar rechts > toets het nummer in > pijltje links bovenaan > het nummer is nu doorgeschakeld.

Uitzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar links > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding