Handleiding Flexcom (Managed) Mobile en Coligo REACH

FAQ Mobiel - Flexcom Mobile

Onderstaand de meest gestelde vragen omtrent mobiele aansluitingen bij Flexcom Mobile.

Het mobiele internet werkt niet

Veel problemen zijn al op te lossen door het toestel even uit te zetten en daarna opnieuw op te starten. Ervaart u nog steeds problemen? Waarschijnlijk dat onderstaande punten u kunnen helpen.

→ Herstart uw toestel.
→ Controleer of Vliegtuigmodus aanstaat
→ Controleer of uw toestel op "Niet storen" staat
→ Controleer of Mobiele data aanstaat
→ Controleer de instellingen op uw mobiele toestel. Het is heel waarschijnlijk dat de APN instellingen niet goed staan.

APN instellingen:

In de meeste gevallen worden de juiste APN instellingen door het netwerk gepushed naar uw toestel. In sommige gevallen is dit niet gelukt en moeten deze handmatig worden toegevoegd.

Naam: Flexcom Internet
APN: internet.mvno.mobi
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: mvno
Wachtwoord: mvno
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-Type: internet / default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Wanneer gaat mijn nieuwe internetbundel in?

Nieuwe bundels activeren per de eerste van elke maand.

Wat is mijn PIN- en PUK-code?

De standaard PIN-code is 0000. De PUK-code is voor iedereen anders. U heeft als beheerder van de mobiele telefonieomgeving toegang tot de beheerdersportaal van Flexcom. Hier kunt u de codes terugvinden. Heeft de inlog hiervoor niet ontvangen? Stuurt u dan een mail naar onze Servicedesk. We maken dit dan z.s.m. voor u in orde.

Voicemail

→ Richt u voicemail in door te bellen naar 1233.

Om gebruik te kunnen maken van voicemail in het buitenland dient er een wachtwoord te worden aangemaakt.
Dit moet voor vertrek, dus in Nederland worden geactiveerd. Anders zal de voicemailbox vanuit het buitenland niet te benaderen zijn.

Wanneer u de voicemail in het buitenland af wilt luisteren, dan kunt u in de meeste gevallen bellen naar 1233.
Indien dit anders is, dan wordt dit via de sms bij binnenkomst in het land vermeld.
Dit is dan bijvoorbeeld: +31686861233 of +31686801233.

Het is mogelijk om in één keer de voicemailbox te legen. Toets hiervoor, tijdens het afluisteren van het eerste bericht, op 777.

Coligo Reach

Download Coligo Reach in de Playstore (Android) of App Store (IOS).

Deze app gebruikt u voor alle instellingen op het gebied van Voicmail, doorschakelingen en het inzien van uw actuele gebruik.

Inloggen gaat via een gebruikersnaam en wachtwoord combinatie. Heeft u deze niet ontvangen? De telecombeheerder binnen uw organisatie kan deze voor u aanvragen via een mail naar onze Servicedesk.

Gesprekken doorschakelen

Wilt u gesprekken doorschakelen naar een ander toestel? Afhankelijk van uw besturingssysteem en instellingen m.b.t. het gebruik van REACH, stelt u dit als volgt in:

Coligo REACH
Standaard maakt Flexcom Mobile gebruik van de Reach app om o.a. doorschakelingen in te regelen. Hierdoor is het niet meer mogelijk de doorschakelingen vanuit uw toestel te regelen.

Wilt u dit wel? Dan is het mogelijk om Reach uit te schakelen. Doe dit door in te loggen op de webportalmet de ontvangen gebruikersgegevens*.

Uitzetten REACH

Na het inloggen kiest u voor:
klantconfiguratie → gebruikers (linker menu) → kies de gebruiker → acties (rechtsboven) → REACH uitschakelen.
De REACH app zal nu niet meer werken. De telefooninstellingen kunnen nu gebruikt worden voor het inregelen van doorschakelingen.

*Heeft u geen inloggegevens?
Gebruikers kunnen terecht bij de telecombeheerder van de eigen organisatie. Mocht de beheerder geen inloggegevens hebben, dan kunnen deze per mailaangevraagd worden.

Na het uitzetten van REACH

Doorschakelingen aanzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > toets het nummer in > het nummer is nu doorgeschakeld.

Doorschakelingen uitzetten in Android

Telefoon (groen icoontje op startscherm) > drie stippen bovenin > instellingen > aanvullende services > oproepen doorschakelen > spraakoproep > kies voor een van de opties (altijd, indien bezet, bij geen antwoord, niet bereikbaar) > kies voor uitzetten > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Doorschakelingen aanzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar rechts > toets het nummer in > pijltje links bovenaan > het nummer is nu doorgeschakeld.

Doorschakelingen uitzetten in IOS

instellingen > telefoon > doorschakelen > schuifje achter doorschakelen naar links > de doorschakeling is nu uitgeschakeld.

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding