Welkom bij Flexcom VoIP
Op deze website, speciaal voor jullie gemaakt, vinden jullie een diversiteit aan video’s en handleidingen voor jullie nieuwe telefonieomgeving.
Zijn er alsnog vragen, dan kan er natuurlijk contact met ons worden opgenomen.
Starten met Flexcom VoIP
Er zijn twee mogelijke opties welke voor jou van toepassing kunnen zijn.
- Je gaat gebruik maken van een vast Yealink toestel.
- Je maakt (optioneel) gebruik van de softphone voor pc & laptop.
- Je maakt gebruik van een mobiel toestel. De applicatie is dan al geïnstalleerd.
In het geval van optie 1 komen wij langs op locatie en installeert een van onze engineers het toestel. Logischerwijs helpt hij jullie ook op weg m.b.t. het gebruik hiervan.
In het geval van optie 2 en 3 moet er nog een stap door jezelf worden uitgevoerd.
Bij optie 3 hoef je alleen de QR Code nog maar te scannen vanaf je mobiele toestel.
(Zie video ‘De mobiele app in gebruik nemen’)
Voor alle opties hebben wij een aantal video’s klaargezet. Deze zie je verderop deze pagina.
Een regel m.b.t. bellen
- Wil je met je mobiele nummer uitbellen? Gebruik dan de native dialer van je mobiele toestel.
Dit is de normale manier van uitbellen, zoals je altijd al deed met je mobiele telefoon. - Wil je met het vaste nummer bellen? Gebruik dan de 3CX applicatie.
- Bel je naar een collega, dan kan je dit ook via de 3CX applicatie doen.
Vast toestel
Maak je gebruik van een vast toestel? Dan is het gebruik eigenlijk vrij simpel. Onze engineers zullen het gebruik uitleggen. Wij kunnen ons natuurlijk voorstellen dat je alsnog iets van houvast wilt hebben. Download hiervoor onderstaande korte gebruikershandleiding.
3CX – Tutorial video’s
Onderstaand zie je een aantal video’s m.b.t. 3CX en het gebruik van deze.
We hebben de video’s voor de mobiele app, voor het gemak, ook in een playlist gezet. Handig als je alle video’s in een keer achter elkaar wilt bekijken.
Mobiele app
De mobiele app in gebruik nemen
Bellen via de mobiele app
Een video oproep opstarten
Een oproep doorverbinden
Je status aanpassen
Desktop app & Webclient
De eerste inlog
Bellen via Desktop of Webclient
Je status aanpassen
De Desktop App installeren
Een oproep doorverbinden
Uitgebreide demo video
Contact
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat je ergens tegenaan loopt en jullie er niet uitkomen. Kan de beheerder binnen je organisatie je ook niet helpen? Laat deze dan even contact met ons opnemen, op de manier bij hem of haar bekend.
We helpen jullie natuurlijk graag verder!