Waarom goede bereikbaarheid essentieel is voor het mkb

nieuws1 juni 2018

Als mkber is het bieden van een goede dienstverlening naar de klant erg belangrijk. Hoe sneller en beter de klant kan worden geholpen, hoe hoger de klanttevredenheid. Maar klantverwachtingen zijn de laatste jaren erg veranderd. Goede bereikbaarheid is daarbij nog belangrijker geworden. Om daar op in te kunnen spelen is flexibele communicatie noodzakelijk.

Zakelijke communicatie verandert 

Dankzij slimme devices, apps en supersnel draadloos internet hebben we tegenwoordig altijd toegang tot informatie. We zijn daardoor veel bereikbaarder geworden. Deze bereikbaarheid verwachten klanten tegenwoordig ook van bedrijven. Om mee te kunnen bewegen met veranderende klantverwachtingen zijn flexibele communicatieoplossingen nodig. Tegelijkertijd zorgen deze ontwikkelingen ervoor dat traditionele communicatiemogelijkheden verdwijnen. Een goed voorbeeld daarvan is ISDN, dat per september 2019 niet meer beschikbaar zal zijn.

Onbereikbaarheid is risicovol 

Oplossingen op basis van de cloud bieden de flexibiliteit die klanten mogen verwachten. Deze oplossingen stellen medewerkers in staat altijd en overal te communiceren. Cloudoplossingen kunnen immers op de laptop, tablet en smartphone worden gebruikt. Medewerkers kunnen daardoor veel sneller inspelen op klantverzoeken. Dat heeft een positief effect op de klanttevredenheid. Bedrijven die vast blijven houden aan traditionelere manieren van communiceren profiteren niet van deze voordelen. Als gevolg daarvan kunnen zij minder bereikbaar zijn. Dat is natuurlijk niet goed voor de klanttevredenheid. Op de lange termijn kan dit schadelijk zijn voor de continuïteit van de organisatie.

Tips voor een goede bereikbaarheid 

Organisaties hebben tegenwoordig ruime keuze uit toekomstbestendige communicatieoplossingen. Denk aan hosted telefonie, het alternatief voor ISDN. De telefooncentrale wordt hierbij in de cloud geplaatst. Medewerkers profiteren hiermee van veel meer functionaliteit en flexibiliteit. Ook kun je je hosted telefonie koppelen aan je crm-oplossing. Daardoor heb je meteen de laatste klantinformatie bij de hand zodra deze belt. Door hosted telefonie uit te breiden met vast-mobielintegratie zijn medewerkers ook op de mobiel bereikbaar via één nummer. Zo wordt de bereikbaarheid eenvoudig verbeterd. Ook Unified Communications-oplossingen zijn zakelijk erg gewild. Hiermee worden zaken als bellen, chat, e-mail en videovergaderen gecombineerd in één interface. Medewerkers kunnen daardoor altijd communiceren op een manier die past bij de situatie. Door over te stappen op deze oplossingen profiteren organisatie en medewerkers van een prima bereikbaarheid. De klant zal het waarderen…

< Naar nieuwsoverzicht

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding