Vijf zaken voor een optimale inrichting van je zakelijke telefonie

nieuws21 januari 2020

Zakelijke telefonie is een vrij breed begrip. Naast je vaste lijn heeft de term betrekking op je smartphone en nog tal van andere zaken. Het is echter het totaalplaatje dat voor meerwaarde zorgt. Een overzicht van onderdelen waarmee je je zakelijke telefonie optimaal inricht.

Hosted telefonie

Volledige controle over je telefoniecentrale, eenvoudig op- en afschalen én overal bereikbaar zijn. Hosted telefonie maakt het mogelijk. Je telefooncentrale verhuist hierbij naar de cloud. Daardoor ben je niet meer afhankelijk van je provider, maar zit je zelf aan de knoppen. Je stemt de functionaliteiten heel eenvoudig af op de behoeften van je organisatie. Zo beschik je altijd over een kostenefficiënte en flexibele oplossing op maat die aansluit bij je wensen en eisen. Ideaal om altijd bereikbaar te zijn voor je klanten.

Vast-mobielintegratie

Vast-mobielintegratie (VaMo) is een mooie toevoeging op je hosted telefonieomgeving. Het woord zegt het eigenlijk al; je vaste en mobiele telefonie worden hierbij samengevoegd. Dat betekent dat vastetelefoonfunctionaliteiten ook beschikbaar zijn op je mobiel. Daardoor beschik je altijd over dezelfde functionaliteiten en optimaliseer je je bereikbaarheid. Een uitstekende oplossing voor de zakelijke praktijk van vandaag, waarbij flexibiliteit geen optie maar voorwaarde is.

 
Mobile Device Management

Mobiliteit verbetert je bereikbaarheid, waardoor je je dienstverlening nog beter kunt maken. Een voorwaarde is wel dat je data en devices veilig blijven. Dat bereik je met Mobile Device Management (MDM)-oplossingen. Hiermee beheer en beveilig je heel eenvoudig alle devices in je organisatie. Je kunt updates uitrollen naar alle devices tegelijk, beveiligingsinstellingen pushen en zelfs devices op afstand wissen. Zo loop je nooit achter de feiten aan en blijft je data binnenboord.

Je voicemail

Ook je voicemail is een belangrijk onderdeel van je zakelijke telefonie. Een juiste inrichting ervan doet wonderen voor je klanttevredenheid. Houd hem kort, bondig en to the point. Herhaal eventueel een alternatief nummer waarop jij bereikbaar bent, of een collega dat is. Natuurlijk is het altijd een goed idee om een doorverbinding in te stellen indien mogelijk. In plaats van bij je voicemail komt de klant dan bij een collega uit die hem van dienst kan zijn. 

De juiste apps

Als onderdeel van je zakelijke telefonieomgeving is de smartphone meer dan alleen een device om mee te bellen. Door hem uit te rusten met de juiste apps haal je nog veel meer uit het toestel. Voorbeelden zijn Office 365 om altijd productief te kunnen zijn, of Skype for Business voor veelzijdige communicatie zoals mail, bestanden delen en chat.

< Naar nieuwsoverzicht

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding