VoIP is zo gek nog niet...

nieuws22 maart 2019

IP-telefonie kan nog altijd mee met de zakelijke praktijk van vandaag. Niet iedere medewerker beschikt over een smartphone, en IP-telefonie biedt nog altijd veel stabiliteit en betrouwbaarheid. Bovendien biedt IP-telefonie veel functionaliteiten. Maar dat zijn zeker niet de enige voordelen. Een aantal zakelijke pluspunten.

ISDN verdwijnt
Per september 2019 stopt KPN met het ondersteunen van ISDN1/2 en in oktober 2021 met ISDN15/20/30. Hiermee gaat analoge PSTN en digitale ISDN verdwijnen. Maak je nog gebruik van ISDN, dan is het nu tijd om over te stappen naar flexibelere alternatieven. Zo weet je zeker dat je straks bereikbaar bent voor je klanten.

Vast en mobiel komen samen
Wanneer er binnen je organisatie medewerkers zijn die gebruikmaken van een smartphone biedt IP-telefonie de mogelijkheid om vaste en mobiele telefonie te integreren. Met vast-mobielintegratie ben je bereikbaar op één nummer. Gesprekken die binnenkomen op je vaste nummer kunnen worden opgenomen met je vaste én mobiele telefoon. Handig, want zo vergroot je heel eenvoudig de bereikbaarheid van je hele organisatie.

Efficiëntere communicatie

Doordat het telefoonverkeer bij IP-telefonie via het internet verloopt kunnen softwareprogramma’s gekoppeld worden. Denk bijvoorbeeld aan je crm-oplossing. Door deze koppeling optimaliseer je eenvoudig je klantcontact. Je ziet meteen welke klant belt en hebt direct de laatste gegevens bij de hand. Tijdens het gesprek kun je nieuwe informatie onmiddellijk vastleggen en gesprekken kunnen worden gelogd. Hierdoor blijft de klantinformatie altijd up-to-date en wordt de dienstverlening verbeterd.

Kostenefficiënte oplossing
Hosted telefonie is in veel gevallen goedkoper dan het traditionele telefonienetwerk doordat bellen volledig via het internet verloopt. De telefooncentrales worden bij IP-telefonie onderhouden door de provider. Hierdoor komt het beheer en onderhoud te vervallen voor je organisatie. Daardoor bespaar je een hoop tijd en geld. Doordat je als organisatie alleen betaalt voor het gebruik profiteer je van maandelijks voorspelbare kosten.

IP-telefonie groeit mee met je behoeften
De behoeften binnen je organisatie willen nog weleens veranderen. De ene keer heb je meer aansluitingen en functionaliteiten nodig, de andere keer weer minder. Met IP-telefonie speel je daar makkelijk op in. Het inregelen van nieuwe aansluitingen is bijvoorbeeld snel voor elkaar. Zo betaal je alleen wat je echt nodig hebt en zit je niet met ongebruikte aansluitingen. Bovendien sluit de centrale altijd aan bij ontwikkelingen in je organisatie.

< Naar nieuwsoverzicht

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding