WhatsApp Business maakt klantcontact efficienter

nieuws9 februari 2018

De zakelijke variant van de populaire chat-app WhatsApp is nu ook beschikbaar in Nederland. WhatsApp Business, zoals de app heet, is ontwikkeld om het contact tussen organisaties en klanten te verbeteren. Dat doet de applicatie door middel van een verschillende interessante functionaliteiten.

Uitgebreide zakelijke functionaliteit

WhatsApp Business biedt functionaliteiten die speciaal zijn ontwikkeld voor het bedrijfsleven. Organisaties kunnen bedrijfsprofielen opzetten en deze aanvullen met bedrijfs- en contactgegevens. De applicatie biedt daarnaast diverse mogelijkheden tot geautomatiseerd klantcontact; zo is het mogelijk om standaardantwoorden en -begroetingen te sturen op veelgestelde vragen. Ook het gebruik van vaste nummers is mogelijk met deze zakelijke versie. In combinatie met de WhatsApp-belfunctionaliteit ontstaat hierdoor een vorm van vast-mobielintegratie. Organisaties hebben daarnaast veel inzicht in berichtstatistieken. Die informatie kan bijdragen aan het optimaliseren van online klantcontact. 

WhatsApp zakelijk al langere tijd populair

WhatsApp is een van de meest gebruikte chat-apps ter wereld onder smartphonegebruikers. Ook zakelijk is WhatsApp al lange tijd erg in trek; veel organisaties gebruikten de reguliere versie voor hun online klantenservice. De browserinterface WhatsApp biedt namelijk een heel overzichtelijke en gebruiksvriendelijke oplossing voor het beantwoorden van klantverzoeken. WhatsApp stond dit toe op voorwaarde dat organisaties er geen kosten voor rekenden aan hun klanten. Met WhatsApp Business komt de chatdienst nu tegemoet aan de grote vraag naar een officiële zakelijke variant.

Beschikbaarheid

WhatsApp Business is momenteel alleen beschikbaar voor Android-gebruikers. Zij kunnen de app downloaden via de Play Store en de website van WhatsApp. De iOS-versie zal op korte termijn beschikbaar worden gemaakt.

< Naar nieuwsoverzicht